что читать в день рождения усопшего

Содержание

Поминовение усопших

О необ­хо­ди­мо­сти поми­но­ве­ния усоп­ших

Молитвы за усоп­ших

Бог же не есть Бог мерт­вых, но живых, ибо у Него все живы ( Лк.20:38 ).

Поминове́ние усо́пших — бого­угод­ное дей­ствие, хода­тай­ствен­ного харак­тера, направ­лен­ное на улуч­ше­ние участи усоп­ших.

По учению Святой Пра­во­слав­ной Церкви все веру­ю­щие в Гос­пода Иисуса Христа не уми­рают, но живут вечно. «Всякий, живу­щий и веру­ю­щий в Меня, не умрет во век» ( Ин.11:26 ). Поэтому уми­ра­ю­щие пра­во­слав­ные хри­сти­ане не пере­стают быть чле­нами Святой Церкви, сохра­няя молит­вен­ное обще­ние со всеми осталь­ными ее чадами.

В памят­ные для усоп­шего дни (кон­чины, именин, рож­де­ния) он име­ну­ется прис­но­по­ми­на­е­мым или прис­но­па­мят­ным.

Любовь не уми­рает

Плодом жизни любого чело­века явля­ется только одно – любовь, кото­рую он смог про­явить в своей жизни. После вре­мен­ного раз­лу­че­ния души и тела до Страш­ного Суда, усоп­ший уже не может тво­рить дела любви, но его любовь может умно­жаться через его близ­ких в его память.

Близ­кие могут духовно воз­рож­даться, желая помочь усоп­шему, поми­нать его на Литур­гии, молиться о нём, тво­рить дела мило­сер­дия в его память.

— Поми­но­ве­ние на Боже­ствен­ной литур­гии

«Всякий жела­ю­щий про­явить свою любовь к умер­шим и подать им реаль­ную помощь может наи­луч­шим обра­зом сде­лать это молит­вой о них и, в осо­бен­но­сти, пода­чей записки для поми­но­ве­ния на Боже­ствен­ной литур­гии. Ничего луч­шего и боль­шего сде­лать для них мы не можем. Это им всегда необ­хо­димо…» (архиеп. Иоанн (Мак­си­мо­вич)).

— Мило­стыня

Кроме молитвы за усоп­ших ещё одним дей­ствием поми­но­ве­ния их явля­ется мило­стыня. Под мило­сты­нею пони­ма­ется не только пода­я­ние нищим в память усоп­шего, но всякое бла­го­де­я­ние по отно­ше­нию к нуж­да­ю­щимся.

Свя­ти­тель Иоанн Зла­то­уст гово­рил: «Рос­кош­ное погре­бе­ние, не есть любовь к умер­шему, но тще­сла­вие. Если хочешь собо­лез­но­вать об умер­шем, покажу тебе иной способ погре­бе­ния и научу тебя пола­гать ризы, убран­ство, достой­ное его и его про­слав­ля­ю­щее: это мило­стыня».

— Молитва

Любовь к умер­шим род­ствен­ни­кам воз­ла­гает на нас, ныне здрав­ству­ю­щих, святую обя­зан­ность – молиться о спа­се­нии их душ. По словам свя­щен­ника Нико­лая Успен­ского, «…молясь об усоп­ших род­ствен­ни­ках, мы достав­ляем им един­ствен­ное благо, кото­рого жаждут их души, – поми­ло­ва­ние от Гос­пода».

Для молитв за умер­ших назна­чен и особый день в сед­мице – суб­бота, в кото­рую пола­га­ется заупо­кой­ная служба (кроме празд­ни­ков, если слу­чатся в этот день).

Помимо част­ных поми­но­ве­ний усоп­ших, Святая Цер­ковь уста­но­вила общие поми­но­ве­ния. Дни осо­бого общего поми­но­ве­ния усоп­ших назы­ва­ются роди­тель­скими суб­бо­тами. В эти дни поми­на­ются все от века умер­шие хри­сти­ане. Почему именно в суб­боты, а не в другие дни, пола­га­ется моле­ние об упо­ко­е­нии душ? Потому что день суб­боты, как день покоя, по своему зна­че­нию есть наи­бо­лее при­ме­ча­тель­ный для моле­ния – упо­ко­ить умер­ших со свя­тыми. А роди­тель­скими они назы­ва­ются потому, что каждый чело­век поми­нает, прежде всего, самых близ­ких людей – своих роди­те­лей. Это:

Нака­нуне роди­тель­ских дней вече­ром в храмах совер­ша­ются парас­тасы – заупо­кой­ные все­нощ­ные бдения, а после литур­гии бывают все­лен­ские пани­хиды.

Из глу­бо­кой древ­но­сти идет обычай совер­шать о каждом усоп­шем поми­но­ве­ние в третий, девя­тый и соро­ко­вой дни по его кон­чине, а также совер­шать соро­ко­усты. Соро­ко­уст – это непре­рыв­ное поми­но­ве­ние в тече­ние 40 дней по кон­чине.

Также поми­но­ве­нию усоп­шего посвя­ща­ется годо­вой день смерти, день рож­де­ния и именин в том смысле, что умер­ший жив и бес­смер­тен по духу и неко­гда совер­шенно обно­вится, когда Гос­подь воз­двиг­нет тело его.

Помимо уча­стия в заупо­кой­ных бого­слу­же­ниях, Святая Цер­ковь запо­ве­дует своим чадам поми­нать усоп­ших и на домаш­ней молитве. Здесь каж­дому моля­ще­муся предо­став­ля­ется неко­то­рая сво­бода для про­яв­ле­ния лич­ного усер­дия. В допол­не­ние к вечер­ним и утрен­ним молит­вам иноки и миряне про­чи­ты­вают помян­ник, совер­шая поимен­ное поми­но­ве­ние живых и мерт­вых. Кроме того, суще­ствует древ­ний обычай читать Псал­тирь по усоп­шим. На домаш­ней молитве по бла­го­сло­ве­нию духов­ника может быть совер­шено поми­но­ве­ние и тех, кого нельзя поми­нать на цер­ков­ном бого­слу­же­нии – своих родных и близ­ких, скон­чав­шихся вне ограды Пра­во­слав­ной Церкви – некре­ще­ных, ере­ти­ков и т.д. Оптин­ские старцы раз­ре­шали на домаш­ней молитве поми­нать даже само­убийц.

Слышат ли усоп­шие наши молитвы о них?

Обще­ние между земной и Небес­ной Цер­ко­вью несо­мненно суще­ствует. Оно осно­вано на хри­сти­ан­ской любви и выра­жа­ется в молит­вен­ной помощи друг другу. Спа­си­тель гово­рит: «Бог же не есть Бог мерт­вых, но живых, ибо у Него все живы» ( Лук.20:38 ). Апо­стол Павел пишет: «Любовь нико­гда не пере­стаёт» ( 1Кор.13:8 ).

Вопрос о том, как именно отра­жа­ются на усоп­ших молитвы за них со сто­роны членов земной Церкви, не имеет в Пра­во­слав­ном Дог­ма­ти­че­ском Бого­сло­вии деталь­ного, вплоть до подроб­но­стей, рас­кры­тия. О чём можно гово­рить с уве­рен­но­стью, бого­угод­ные молитвы за почив­ших ближ­них не оста­ются бес­плод­ными; бла­го­даря молит­вен­ному пови­но­ве­нию почив­шие могут полу­чать уте­ше­ние и отраду. Мы не можем точно ска­зать, что усоп­шие именно слышат наши молитвы, но можем утвер­ждать, что они чув­ствуют их.

О каких-то дета­лях из жизни усоп­ших и о том, как на них ска­зы­ва­ются обра­щен­ные к Богу молитвы, можно узнать из содер­жа­ния част­ных откро­ве­ний, пре­по­да­вав­шихся в разное время тем или иным святым.

Так, из откро­ве­ния пре­по­доб­ному Гри­го­рию, уче­нику свя­того Васи­лия Нового, известно, что душа бла­жен­ной Фео­доры (после её физи­че­ской смерти), про­ходя через мытар­ства, ощу­щала на себе след­ствие молитв духов­ника, отца Васи­лия. При этом она пони­мала, кто за неё молится. Его молитвы спо­соб­ство­вали ей в про­хож­де­нии мытарств.

Довольно вни­ма­тельно к этому вопросу отно­сился свя­ти­тель Гри­го­рий Двое­слов. В одном из наи­бо­лее извест­ных про­из­ве­де­ний этого автора, «Диа­логи…», пред­став­лена исто­рия о двух бла­го­че­сти­вых женах, кото­рые, к сожа­ле­нию, не могли обуз­дать свои языки. Они не сде­лали этого даже и после того, как были обли­чены и настав­лены «чело­ве­ком Божьим», пре­ду­пре­див­шем их, что если не испра­вятся, то он отлу­чит их от Церкви. Вскоре ост­ро­языч­ные жен­щины умерли и были погре­бены в пре­де­лах мест­ного храма. Когда в храме совер­ша­лась Евха­ри­стия, и диакон, в опре­де­лен­ное время, согласно тра­ди­ции, ука­зы­вал лишён­ным обще­ния поки­нуть собра­ние верных, бывшая кор­ми­лица умер­ших жен видела, как они, вдруг, под­ни­ма­лись из гробов и уда­ля­лись вон. Когда она сооб­щила об этих виде­ниях «чело­веку Божьему», тот вручил ей просфору и велел при­не­сти её Гос­поду. После того, как она выпол­нила рас­по­ря­же­ние свя­того, усоп­шие больше не «под­ни­ма­лись» из гробов и не уда­ля­лись из церкви. Из ска­зан­ного сле­дует, что каким-то таин­ствен­ным обра­зом душам женщин ста­но­ви­лось извест­ным воз­гла­ше­ние диа­кона, однако каким, свя­ти­тель Гри­го­рий не объ­яс­няет.

Сви­де­тельств подоб­ного рода известно немало, однако, сле­дует пом­нить, что не всё, о чём в них сооб­ща­ется, можно пони­мать бук­вально: в них много зага­доч­ного и сим­во­ли­че­ского.

Кроме того, дове­рять можно не всяким сви­де­тель­ствам. Напри­мер, далеко не всякое «явле­ние» «род­ствен­ника» во сне есть дей­стви­тель­ное явле­ние род­ствен­ника. Скажем, под видом род­ствен­ных душ спя­щему могут являться лука­вые духи. С другой сто­роны, «явле­ние почив­шего род­ствен­ника» может быть есте­ствен­ным резуль­та­том напря­жен­ных вос­по­ми­на­ний или пере­жи­ва­ний о нём. Пра­виль­ным дей­ствием в случае «явле­ния» усоп­шего ближ­него будет — уси­лить молитву как о себе, так и о ближ­нем, чей образ был явлен во сне.

Откуда пошел обычай поми­нать усоп­ших через опре­де­лен­ные пери­оды после смерти?

Мит­ро­по­лит Мака­рий (Бул­га­ков) пишет, что «объ­яс­не­ние этого обычая нахо­дим у немно­гих, хотя неоди­на­ко­вое, впро­чем, вообще соглас­ное с духом бла­го­че­стия. Так в книге Поста­нов­ле­ний апо­столь­ских читаем: “Третий день по кон­чине умер­ших должно про­во­дить в псал­мо­пе­ниях, чте­ниях и молит­вах ради Того, кто в третий день вос­крес из мерт­вых; девя­тый – в вос­по­ми­на­ние живых и умер­ших; соро­ко­вой – по древ­нему при­меру; ибо столько дней народ опла­ки­вал Моисея; нако­нец, день годич­ный – в память самого умер­шего”. У св. Мака­рия Алек­сан­дрий­ского гово­рится, что в про­дол­же­ние сорока дней душа умер­шего стран­ствует по мытар­ствам, и поми­но­ве­ние еe в третий, девя­тый и соро­ко­вой день соот­вет­ствует воз­но­ше­ниям ее анге­лами в эти именно дни на покло­не­ние небес­ному Судии, кото­рый, нако­нец, в соро­ко­вой день опре­де­ляет ей извест­ную участь до послед­него суда. Евстра­тий, кон­стан­ти­но­поль­ский пре­сви­тер и Филипп пустын­ник изла­гают сле­ду­ю­щее объ­яс­не­ние: в третий день тво­рится первое тор­же­ствен­ное поми­но­ве­ние усоп­шего в соот­вет­ствие тому, что в третий день вос­крес Хри­стос и в первый раз явился уче­ни­кам своим; в девя­тый день тво­рится такое же поми­но­ве­ние, – так как чрез восемь дней в девя­тый после вос­кре­се­ния Гос­подь вто­рично явился уче­ни­кам своим; нако­нец, в соро­ко­вой день совер­ша­ется послед­нее такое же поми­но­ве­ние потому, что в соро­ко­вой день Гос­подь в послед­ний раз явился Апо­сто­лам и воз­несся на небеса. Писа­тели после­ду­ю­щего вре­мени пред­ста­вили и другие бла­го­че­сти­вые объ­яс­не­ния этого древ­него обычая Церкви».

Чем можно уте­шиться скор­бя­щему по умер­шем срод­нике?

За умер­ших надо молиться. Для них цер­ков­ная молитва — это насто­я­щая пища, а не водка, нали­тая на клад­бище, никому не нужная, кроме бесов и алко­го­ли­ков.
уби­ен­ный свя­щен­ник Даниил Сысоев

Очень часто люди инте­ре­су­ются, как можно узнать о судьбе умер­шего близ­кого чело­века? В меди­цине есть такое поня­тие — гипер­диа­гноз. Когда я рабо­тал на Скорой помощи, то у нас было четкое пра­вило: если у чело­века сте­но­кар­дия, то тера­пия должна быть как при инфаркте мио­карда. Если у чело­века острый живот, то надо пред­по­ла­гать самое худшее — пери­то­нит или аппен­ди­цит, и не при­ме­нять ника­кие сред­ства, чтобы снять симп­то­ма­тику. Надо было всё время под­ра­зу­ме­вать худшее, чтобы к этому худ­шему быть гото­выми.
Так надо отно­ситься и к усоп­шим родным и близ­ким — как будто у них всё плохо и тре­бу­ется наша помощь, наша молитва, наше уча­стие в их жизни. А не само­успо­ко­е­ние: ну, навер­ное, у них всё хорошо, тогда я особо молиться не буду. Лучше пере­тру­диться в любви, лучше пере­дать, чем недо­дать.
Не надо из празд­ного любо­пыт­ства вопро­шать, как там мои усоп­шие род­ствен­ники? Всё мы узнаем только тогда, когда увидим своими гла­зами, то бишь, когда сами перей­дем в мир иной. Епи­скоп Игна­тий Брян­ча­ни­нов пре­ду­пре­ждает, что такого рода откро­ве­ния могут быть как с левой сто­роны, так и с правой сто­роны, как от анге­лов, так и от бесов. Поэтому не надо в поту­сто­рон­ний мир доб­ро­вольно зале­зать, не надо пред­вос­хи­щать откро­ве­ния о том мире, если это не про­ис­хо­дит вдруг каким-то чрез­вы­чай­ным обра­зом.
архи­манд­рит-Мел­хи­се­дек Артю­хин

Источник

Молитвы за усопших

Приблизительное время чтения: 24 мин.

Какие читать молитвы об усопших?

Смерть человека — это трагедия для его родных и друзей. Иногда кажется, что умершему уже ничем нельзя помочь, кроме похорон, поминок, памятника на могиле и доброй памяти других людей. Но на самом деле это не так.

С глубокой древности христиане говорили о важности молитвы за усопших. Она может быть краткой и своими словами, может быть безмолвной, когда человек не может говорить из-за своего горя, но может быть и продолжительной.

Многие святые отцы сами составляли молитвы об усопших. По преданию, первый образец разрешительной молитвы, которую кладут в руку умершему, написал преподобный Феодосий Печерский во второй половине XI века по просьбе одного из киевских князей.

Еще раньше в VIII веке знаменитый богослов и защитник святых икон преподобный Иоанн Дамаскин в память об умершем друге сочинил 13 заупокойных стихир, которые до сих пор можно услышать на отпевании. Впрочем, Церковь заботится о человеке и в самый трагичный момент его жизни, когда душа разлучается с телом — для этого существует специальная молитва для людей, находящихся в долгой и мучительной агонии.

Как только христианин умер, о его душе можно читать Псалтырь с усиленными молитвами за душу новопреставленного, а потом уже в последний раз человека приносят в храм на отпевание.

Митрополит Сурожский Антоний замечательно сказал о любви Церкви к человеческому телу, которое проявляется во время отпевания:

«Эту любовь, эту заботливость, это благоговейное отношение к телу мы находим в Православии; и это сказывается удивительным образом в службе отпевания. Мы окружаем это тело любовью и вниманием; это тело — центр службы отпевания усопшего; не душа только, но и тело. И действительно, если подумать: ведь ничего нет в человеческом опыте не только земного, но и небесного, что не достигло бы нас через наше тело».

По учению Церкви, очень важно молиться за новопреставленного (недавно умершего человека) в первые сорок дней с момента смерти, так как в это время душа человека попадает до Страшного суда либо в рай, либо в ад, но молитвы умершим нужны и после этого срока. После смерти христианин самостоятельно не может облегчить свою участь, но молитвы близких, поминовение на литургии и раздача милостыни с просьбой помянуть человека, могут изменить участь человека на Страшном суде. Однажды в Киево-Печерском монастыре похоронили монаха, у которого было много неисповеданных грехов. Другие иноки вместе с игуменом ночью увидели, как их нерадивый собрат мучается в аду. Изумленные монахи стали молиться за грешника, и новых видениях лицо брата становилось все светлее и умиротвореннее. В конце-концов, Христос простил грехи этому человеку, и он попал в рай.

Существует множество способов молитвы за усопших: можно подать записку на проскомидию для поминовения на литургии, заказать панихиду или краткую литию, можно помолиться дома.

Молитва об усопшем до 40 дней

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго новопреставленного раба Твоего (или рабы Твоей), имярек, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, возставляя его во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца. Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабу Твоему, имярек, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитва об усопшем после 40 дней

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имя), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда.

Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва об усопшем в 9 дней

Молитва об усопшем в год со дня смерти

Из последования панихиды

Тропарь глас 8

Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй и полезная всем подаваяй, Едине Содетелю, упокой, Господи, душу раба Твоего (или: душу рабы Твоея; о многих же: души раб Твоих), на Тя бо упование возложи (или о многих: возложиша), Творца и Зиждителя и Бога нашего. Слава, и ныне: Тебе и Стену и Пристанище имамы, и Молитвенницу благоприятну к Богу, Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение

Молитва

Молитвы об усопших родителях

Молитва об усопшем отце

Господи, Иисусе Христе, Боже наш! Ты сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель.

Преклоняюсь пред Твоею святою волею, еюже отъят бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от него милости и благосердия Твоего. Вем, Господи, яко Ты Судия мира сего, грехи и нечестия отцев наказуеши в детях, внуках и правнуках даже до третьяго и четвертого рода: но и милуеши отцев за молитвы и добродетели чад их, внуков и правнуков. С сокрушением и умилением сердца молю Тя, милостивый Судие, не наказуй вечным наказанием усопшаго незабвеннаго для мене раба Твоего родителя моего (имя), но отпусти ему вся согрешения его вольная и невольная, словом и делом, ведением и неведением сотворенная им в житии его зде на земле, и по милосердию и человеколюбию Твоему, молитв ради Пречистыя Богородицы и всех святых, помилуй его и вечныя муки избави.

Ты, милосердый Отче отцев и чад! Даруй мне, во вся дни жизни моея, до последняго издыхания моего, не преставати памятовати о усопшем родителе моем в молитвах своих, и умоляти Тя, праведнаго Судию, да вчиниши его в месте светле, в месте прохладне и в месте покойне, со всеми святыми, отнюду же отбеже всяка болезнь, печаль и воздыхание.

Милостиве Господи! Приими днесь о рабе Твоем (имя) теплую молитву мою сию и воздай ему воздаянием Твоим за труды и попечения воспитания моего в вере и христианском благочестии, яко научившему мя первее всего ведети Тя, своего Господа, в благоговении молитися Тебе, на Тебе Единаго уповати в бедах, скорбех и болезнех и хранити заповеди Твоя; за благопопечение его о моем духовном преуспеянии, за тепле приносимыя им о мне моления пред Тобою и за все дары, им (ею) испрошенные мне от Тебе, воздай ему Своею милостию, Своими небесными благами и радостями в вечном Царствии Твоем.

Ты бо еси Бог милостей и щедрот и человеколюбия, Ты покой и радость верных рабов Твоих, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва об усопшей маме

Господи, Иисусе Христе, Боже наш! Ты сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель.

Преклоняюсь пред Твоею святою волею, еюже отъята бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от нея милости и благосердия Твоего. Вем, Господи, яко Ты Судия мира сего, грехи и нечестия отцев наказуеши в детях, внуках и правнуках даже до третьяго и четвертого рода: но и милуеши отцев за молитвы и добродетели чад их, внуков и правнуков. С сокрушением и умилением сердца молю Тя, милостивый Судие, не наказуй вечным наказанием усопшую незабвенную для мене рабу Твою, матерь мою (имя), но отпусти ей вся согрешения ея вольная и невольная, словом и делом, ведением и неведением сотворенная ею в житии ея зде на земле, и по милосердию и человеколюбию Твоему, молитв ради Пречистыя Богородицы и всех святых, помилуй ю и вечныя муки избави.

Ты, милосердый Отче отцев и чад! Даруй мне, во вся дни жизни моея, до последняго издыхания моего, не преставати памятовати о усопшей матери моея в молитвах своих, и умоляти Тя, праведнаго Судию, да вчиниши ю в месте светле, в месте прохладне и в месте покойне, со всеми святыми, отнюду же отбеже всяка болезнь, печаль и воздыхание.

Милостиве Господи! Приими днесь о рабе Твоей Твоей (имя) теплую молитву мою сию и воздай ей воздаянием Твоим за труды и попечения воспитания моего в вере и христианском благочестии, яко научившей мя первее всего ведети Тя, своего Господа, в благоговении молитися Тебе, на Тебе Единаго уповати в бедах, скорбех и болезнех и хранити заповеди Твоя; за благопопечение ея о моем духовном преуспеянии, за тепле приносимыя ею о мне моления пред Тобою и за все дары, ею испрошенные мне от Тебе, воздай ей Своею милостию, Своими небесными благами и радостями в вечном Царствии Твоем.

Ты бо еси Бог милостей и щедрот и человеколюбия, Ты покой и радость верных рабов Твоих, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва об усопшей бабушке

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго рабу Твою имя, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная её согрешения и невольная, возставляя её во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца.

Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабе Твоей имя, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитва об усопшем дедушке

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго раба Твоего имя, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, возставляя его во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца.

Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабу Твоему, имя, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитвы об усопшем ребенке

Молитва об усопшей дочери

Господи Иисусе Христе, Боже наш, Владыко живота и смерти, Утешителю скорбящих! С сокрушенным и умиленным сердцем прибегаю к Тебе и молюся Ти: помяни. Господи, во Царствии Твоем усопшего рабу Твою, чадо мое (имя), и сотвори ей вечную память. Ты, Владыко живота и смерти, даровал еси мне чадо сие. Твоей же благой и премудрой воле изволися и отъяти е у мене. Буди благословенно имя Твое, Господи. Молю Тя, Судие неба и земли, безконечною любовию Твоею к нам, грешным, прости усопшему чаду моему вся согрешения его, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением. Прости, Милостиве, и наша родительская согрешения, да не пребудут они на чадех наших: вем, яко множицею согрешихом пред Тобою, множицею не соблюдохом, не сотворихом, якоже заповедал еси нам. Аще же усопшее чадо наше, нашея или своея ради вины, бяше в житии сем, работая миру и плоти своея, и не паче Тебе, Господу и Богу своему: аще возлюби прелести мира сего, а не паче Слово Твое и заповеди Твоя, аще предавшеся сластем житейским, а не паче сокрушению о гресех своих, и в невоздержании бдение, пост и молитву забвению предавше — молю Тя усердно, прости, преблагий Отче, чаду моему вся таковыя прегрешения его, прости и ослаби, аще и ино злое сотвори в житии сем. Христе Иисусе! Ты воскресил еси дщерь Иаира по вере и молитве отца ея. Ты исцелил еси дщерь жены-хананеянки по вере и прошению матери ея: услыши убо и молитву мою, не презри и моления моего о чаде моем. Прости, Господи, прости вся согрешения его и, простив и очистив душу его, изми муки вечныя и всели со всеми святыми Твоими, от века благоугодившими Тебе, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, но Ты Един еси кроме всякаго греха: да егда имаши судити мирови, услышит чадо мое превожделенный глас Твой: приидите, благословенные Отца Моего, и наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира.

Яко Ты еси Отец милостей и щедрот. Ты живот и воскрешение наше, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва о усопшем сыне

Господи Иисусе Христе, Боже наш, Владыко живота и смерти, Утешителю скорбящих! С сокрушенным и умиленным сердцем прибегаю к Тебе и молюся Ти: помяни. Господи, во Царствии Твоем усопшего раба Твоего, чадо мое (имя), и сотвори ей вечную память. Ты, Владыко живота и смерти, даровал еси мне чадо сие. Твоей же благой и премудрой воле изволися и отъяти е у мене. Буди благословенно имя Твое, Господи. Молю Тя, Судие неба и земли, безконечною любовию Твоею к нам, грешным, прости усопшему чаду моему вся согрешения его, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением. Прости, Милостиве, и наша родительская согрешения, да не пребудут они на чадех наших: вем, яко множицею согрешихом пред Тобою, множицею не соблюдохом, не сотворихом, якоже заповедал еси нам. Аще же усопшее чадо наше, нашея или своея ради вины, бяше в житии сем, работая миру и плоти своея, и не паче Тебе, Господу и Богу своему: аще возлюби прелести мира сего, а не паче Слово Твое и заповеди Твоя, аще предавшеся сластем житейским, а не паче сокрушению о гресех своих, и в невоздержании бдение, пост и молитву забвению предавше — молю Тя усердно, прости, преблагий Отче, чаду моему вся таковыя прегрешения его, прости и ослаби, аще и ино злое сотвори в житии сем. Христе Иисусе! Ты воскресил еси дщерь Иаира по вере и молитве отца ея. Ты исцелил еси дщерь жены-хананеянки по вере и прошению матери ея: услыши убо и молитву мою, не презри и моления моего о чаде моем. Прости, Господи, прости вся согрешения его и, простив и очистив душу его, изми муки вечныя и всели со всеми святыми Твоими, от века благоугодившими Тебе, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, но Ты Един еси кроме всякаго греха: да егда имаши судити мирови, услышит чадо мое превожделенный глас Твой: приидите, благословенные Отца Моего, и наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира. Яко Ты еси Отец милостей и щедрот. Ты живот и воскрешение наше, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитвы об усопшем муже

Христе Иисусе, Господи и Вседержителю! Ты плачущих утешение, сирых и вдовиц заступление. Ты рекл еси: призови Мя в день скорби твоея, и изму тя. Во дни скорби своея прибегаю к Тебе аз и молюся Ти: не отврати лица Твоего от мене и услыши моление мое, приносимое Тебе со слезами. Ты, Господи Владыко всяческих, благоволил еси сочетати мя с единым из рабов Твоих, во еже быти нам едино тело и един дух; Ты дал еси мне сего раба, яко сожителя и защитника. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти от мене сего раба Твоего и оставити мя едину. Преклоняюся пред сею Твоею волею и к Тебе прибегаю во дни скорби моея: утоли печаль мою о разлучении с рабом Твоим, другом моим. Аще отъял еси его от мене, не отыми от мене Своея милости. Яко же некогда приял еси вдовицы две лепты, тако приими и сие моление мое. Помяни, Господи, душу усопшего раба Твоего (имя), прости ему все согрешения его, вольная и невольная, аще словом, аще делом, аще ведением и неведением, не погуби его со беззаконми его и не предаждь вечной муке, но по велицей милости Твоей и по множеству щедрот Твоих ослаби и прости вся согрешения его и вчини его со святыми Твоими, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Молю и прошу Тя, Господи, даруй ми во вся дни жизни моея не преставати молитися о усопшем рабе Твоем, и даже до исхода моего просити у Тебе, Судии всего мира, оставления всех согрешений его и вселения его в Небесные обители, яже еси уготовал любящим Тя. Яко аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно Отца и Сына и Святаго Духа православно даже допоследняго своего издыхания исповеда; тем же веру его, яже в Тя, вместо дел ему вмени: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты един кроме греха, и правда Твоя — правда во веки. Верую, Господи, и исповедую, яко Ты услышиши моление мое и не отвратиши лица Твоего от мене. Видя вдовицу, зельне плачущу, умилосердився, сына ея, на погребение несома, воскресил еси: тако умилосердився, утиши и скорбь мою. Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. Ты еси Бог, еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом. Аминь.

Молитвы об усопшей жене

Христе Иисусе, Господи и Вседержителю! В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея (имя), в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю! Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию. Верую, Господи, и исповедую, яко ты благословил еси сочетати и мене сим святым союзом с единою из рабынь Твоих. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти у мене сию рабу Твою, юже дал еси мне, яко помощницу и сопутницу жизни моея. Преклоняюся пред сею Твоею волею, и молюся Ти от всего сердца моего, приими моление мое сие о рабе Твоей (имя), и прости ей, аще согреши словом, делом, помышлением, ведением и неведением; аще земное возлюби паче небеснаго; аще о одежде и украшении тела своего печеся паче, неже о просвещении одеяния души своея; или аще небреже о чадех своих; аще преогорчи кого словом или делом; аще поропта в сердце своем на ближняго своего или осуди кого или ино что от таковых злых содела. Вся сия прости ей, яко благий и человеколюбивый: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит. Не вниди в суд с рабою Твоею, яко созданием Твоим, не осуди ю по грехом ея на вечныя муки, но пощади и помилуй по велицей милости Твоей. Молю и прошу Тя, Господи, сил даруй ми по вся дни жизни моея не преставая молитися о усопшей рабе Твоей, и даже до кончины живота моего просити ей у Тебе, Судии всего мира, оставления согрешений ея. Да яко же Ты, Боже, положил еси на главу ея венец от камене честна, венчая ю зде на земли; тако увенчай ю вечною Твоею славою в Небеснем Царствии Твоем, со всеми святыми, тамо ликующими, да вкупе с ними вечно воспевает всесвятое имя Твое с Отцем и Святым Духом. Аминь.

Молитвы об усопшем на кладбище

Последование литии для мирян

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)

Псалом 90

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)

Тропарь, глас 4-й:

Со духи праведных скончавшихся, душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад, и узы окованных разрешимый, Сам и душу раба Твоего упокой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Едина Чистая и непорочная Дево, Бога без семени рождшая, моли спастися душе его.

Седален, глас 5-й:

Покой, Спасе наш, с праведными раба Твоего, и сего всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая, яко Благ, прегрешения его вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.
Кондак, глас 8-й:

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос:

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отъидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй (Трижды), благослови.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшему рабу Твоему (имя), и сотвори ему вечную память.

Вечная память. (Трижды)

Душа его во благих водворится, и память его в род и род.

Короткая молитва об усопшем

Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: родителей моих, сродников, благодетелей (имена их), и всех православных христиан, и прости им вся согрешения вольная и невольная, и даруй им Царствие Небесное.

Молитвы об усопших на русском

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде жизни вечной усопшую раба(-у) Твоего (Твою) (имя), и как Благой и Человеколюбец, прощающий грехи и беззакония, отпусти и прости все вольные его (её) согрешения и невольные, избавь его (её) от вечных мук и огня геенского, и даруй ему (ей) причастие и наслаждение вечными Твоими благами, уготованных любящим Тебя: ведь хотя и согрешил(а) он(а), но не отступил(а) от Тебя, и без сомнения в Отца и Сына и Святого Духа, Бога в Троице славимого, веровала, и Троицу Единосущную православно даже до последнего своего издыхания исповедовала.

Молитвы об усопших на церковно-славянском

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго раба Твоего имя, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, возставляя его во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца.

Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабу Твоему, имя, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитвы за некрещеных усопших

Молитва об умершем некрещеным, св. мученику Уару

О, святый мучениче Уаре досточудный, ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемаго от Владыки Христа славою Небесною, Иже дарова тебе благодать великаго к Нему дерзновения, и ныне предстоиши Ему со Ангелы, и в вышних ликуеши, и зриши ясно Святую Троицу, и светом Безначальнаго Сияния наслаждаешися: воспомяни и наших сродников томление, умерших в нечестии, приими наше прошение, и якоже Клеопатрин род неверный молитвами твоими от вечных мук свободил еси, тако воспомяни елицы противобожне погребенныя, умершия некрещенными (имена), потщися испросити оным от вечныя тьмы избавление, да вси едиными усты и единем сердцем восхвалим Премилосерднаго Творца во веки веков. Аминь.

Молитва о новопреставленном усопшем

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго новопреставленного раба Твоего (или рабы Твоей), имярек, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, возставляя его во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца. Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабу Твоему, имярек, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитвы о прощении грехов усопшего

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имя), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда.

Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитвы об усопших воинах

Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: воинов (имена их), и всех православных христиан, и прости им вся согрешения вольная и невольная, и даруй им Царствие Небесное.

Молитва Богородице об усопших

Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному (-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо. Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго (-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.

Читайте также другие наши материалы о поминовении усопших

Источник

  • Что часто остается после дня рождения клана загадка по лг
  • Что хочет ребенок в 10 лет на день рождения девочке
  • что хотят подростки на день рождения 12 лет
  • что хотят женщины на день рождения
  • Что хотят дети на день рождения в 11 лет мальчику

  • Справочник номеров и подарков