Что тя наречем о благодатная

Час первый

Прииди́те, поклони́мся Цареви нашему Богу.

Прииди́те, поклони́мся и припадéм Христу, Царéви нашему Богу.

Прииди́те, поклони́мся и припадéм Самому́ Христу, Цареви и Богу нашему.

Псалом 5

Глагóлы мóя внуши́, Гóсподи, разумéй звáние мóе. Вонми́ глáсу молéния моегó, Царю́ мой и Бóже мой, я́ко к Тебé по молю́ся, Господи. Зáутра услы́ши глас мой, зау́тра предстáну Ти, и у́зриши мя. Яко Бог, не хотя́й беззакóния, Ты еси́; не присели́тся к Тебé лукáвнуяй, нижé пребу́дут беззакóнницы пред очи́ма Твóима. Возненави́дел еси́ вся дéлающия беззакóние, погуб ши вся глагóлющия лжу; му́жа кровéй и льсти́ва гнушáется Госпóдь. Аз же мнóжеством ми́лости Твоéя вни́ду в дом Твой, поклоню́ся ко хрáму святóму Твоему́ в стрáсе Твóем. Гóсподи, настáви мя прáвдою Твóею, враг мóих рáди испрáви пред Тобóю путь мой. Яко несть во устéх их и́стины, сéрдце их су́етно, гроб отвéрст гортáнь их, язы́ки свóими льщáху. Суди́ им, Бóже, да отпаду́т от мы́слей свои́х; по мнóжеству нечéстия их изри́ни я́, я́ко преогорчи́ша Тя, Гóсподи. И да возвеселя́тся вси уповáющии на Тя, во век возрáдуются, и всели́шися в них; и похвáлятся о Тебé лю́бящии и́мя Твоé. Яко Ты благослови́ши прáведника, Гóсподи, я́ко ору́жием благоволéния венчáл еси́ нас.

Псалом 89

Господи, прибе́жище был еси́ нам в род и род. Пре́жде даже гора́м не бы́ти и созда́тися земли́ и вселе́нней, и от века и до века Ты еси́. Не отврати́ челове́ка во смире́ние, и рекл еси́: обрати́теся, сы́нове челове́честии. Яко ты́сяща лет пред очи́ма Твои́ма, Господи, яко день вчера́шний, и́же мимои́де, и стра́жа нощна́я. Уничиже́ния их ле́та бу́дут. Утро яко трава́ мимои́дет, у́тро процвете́т и пре́йдет: на ве́чер отпаде́т, ожесте́ет и и́зсхнет. Яко исчезо́хом гне́вом Твоим, и я́ростию Тво́ею смути́хомся. Положи́л еси́ беззако́ния на́ша пред Тобо́ю: век наш в просвеще́ние лица́ Твоего. Яко вси дни́е наши оскуде́ша, и гне́вом Твоим исчезо́хом, ле́та на́ша яко паучи́на поуча́хуся. Дни́е лет наших, в ни́хже се́дмьдесят лет, аще же в си́лах, о́смьдесят лет, и мно́жае их труд и болезнь: яко прии́де кро́тость на ны, и нака́жемся. Кто весть держа́ву гне́ва Твоего́, и от стра́ха Твоего я́рость Твою исчести́? Десни́цу Твою та́ко скажи́ ми, и окова́нныя се́рдцем в му́дрости. Обрати́ся, Господи, доко́ле? И умоле́н бу́ди на рабы́ Твоя. Испо́лнихомся зау́тра ми́лости Твоея, Господи, и возра́довахомся, и возвесели́хомся, во вся дни нашя возвесели́хомся, за дни, в ня́же смири́л ны еси́, ле́та, в ня́же ви́дехом зла́я. И при́зри на рабы́ Твоя, и на дела́ Твоя, и наста́ви сы́ны их. И бу́ди све́тлость Господа Бога на́шего на нас, и дела́ рук на́ших испра́ви на нас, и де́ло рук на́ших испра́ви.

Псалом 100

Ми́лость и суд воспою́ Тебе, Господи. Пою́ и разуме́ю в пути́ непоро́чне, когда́ прии́деши ко мне? Прехожда́х в незло́бии се́рдца моего посреде́ до́му моего. Не предлага́х пред очи́ма мои́ма вещь законопресту́пную: творя́щыя преступле́ние возненави́дех. Не прильпе́ мне се́рдце стропти́во, уклоня́ющагося от мене лука́ваго не позна́х. Оклевета́ющаго тай и́скренняго своего́, сего́ изгоня́х: го́рдым о́ком, и несы́тым се́рдцем, с сим не ядя́х. Очи мои на ве́рныя земли́, посажда́ти я́ со мною: ходя́й по пути́ непоро́чну, сей ми служа́ше. Не живя́ше посреде́ до́му моего творяй горды́ню, глаго́ляй непра́ведная, не исправля́ше пред очи́ма мои́ма. Во у́трия избива́х вся гре́шныя земли́, е́же потреби́ти от гра́да Господня вся де́лающыя беззако́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)

Господи, помилуй. (Трижды)

И ныне: Богородичен:

Что Тя наречéм, о Благодáтная? Нéбо, я́ко возсия́ла еси́ Сóлнце прáвды; рай, я́ко прозяблá еси́ цвет нетлéния; Дéву, я́ко пребылá еси́ нетлéнна; чи́стую Мáтерь, я́ко имéла еси́ на святы́х Твóих объя́тиях Сы́на, всех Бóга, Тогó моли́ спасти́ся душáм нáшим.

(Если Великий пост, — тропарь, глас 6:

Зау́тра услыши глас мой, Царю́ мой и Боже мой.

Стих 1: Глаголы моя внуши́, Господи, разумéй звание мое.

Стих 2: Яко к Тебе помолюся, Господи.

Слава, и ныне: Богородичен: Что Тя наречем. )

Стопы́ моя направи по словеси́ Твоему, и да не обладает мною всякое беззаконие. Избави мя от клеветы́ человеческия, и сохраню заповеди Твоя. Лицé Твое просвети на раба Твоего, и научи мя оправданием Твоим.

Да испóлнятся устá моя хвалéния Твоего, Господи, яко да воспóю славу Твою, весь день великолéпие Твое.

Трисвятое. И по Отче наш: Кондак праздника. (Если кондака нет, или Великий пост, читаем Богородичен:

В понедельник, вторник и четверг:

Преславную Божию Матерь, и святых Ангел святéйшую, немóлчно воспоéм сердцем и усты́, Богородицу си́ю исповéдающе, яко вóистинну рóждшую Бога воплощéнна, и молящуюся непрестанно о душáх наших.

В среду и пятницу:

Скоро предвари́, прежде даже не порабóтимся врагом, ху́лящим Тя и претя́щим нам, Христе Боже наш; погуби́ Крестом Твоим борю́щия нас, да уразумéют, како может православных вера, молитвами Богородицы, еди́не Человеколю́бче.

В субботу:

Яко начáтки естества, Насад телю твáри, вселенная приносит Ти, Господи, богонóсныя мученики. Тех молитвами в мире глубóце Церковь Твою, жительство Твое Богородицею соблюди́, Многоми́лостиве. )

Господи, помилуй. (40)

Иже на всякое время и на всякий час, на небеси́ и на земли́ покланя́емый и слáвимый, Христе Боже, долготерпели́ве, многоми́лостиве, многоблагоутрóбне, Иже праведныя любя́й и грешныя ми́луяй, Иже вся зовы́й ко спасению обещания ради будущих благ, Сам, Господи, приими́ и наша в час сей молитвы, и испрáви живот наш к зáповедем Твоим, ду́ши нáша освяти́, телесá очисти, помышления исправи, мысли очисти, и избави нас от всякия скорби, зол и болезней, огради нас святы́ми Твоими Ангелы, да ополчéнием их соблюдáеми и наставля́еми, достигнем в соединение веры и в разум непристу́пныя Твоéя славы, яко благословéн еси́ во веки веков, аминь.

Господи, помилуй. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Честнéйшую Херуви́м и слáвнейшую без сравнения Серафим, без истлéния Бога Слова рóждшую, сущую Богородицу Тя величáем.

Именем Госпóдним благослови, отче.

Иерей: Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны.

(Если Великий пост — молитва св. Ефрема Сирина с тремя великими поклонами:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. (Поклон)

Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. (Поклон)

Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. (Поклон)

Таже малых 12, глаголюще на кийждо поклон: Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго. И паки последи молитву всю:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь.

Трисвятое. И по Отче наш: Господи, помилуй. (12)

Иерей: Х ристé, Свéте истинный, просвещаяй и освящáяй всякаго человека, гряду́щаго в мир, да знáменается на нас свет лица Твоего, да в нем у́зрим свет непристу́пный; и исправи стопы́ наша к деланию зáповедей Твоих, молитвами Пречи́стыя Твоея́ Мáтере и всех Твоих святых. Аминь.

Хор: С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи, помилуй. (Трижды) Благослови.

Источник

Что тя наречем о благодатная

Ч то Тя нарече́м, о Благода́тная? / Не́бо? – я́ко возсия́ла еси́ Со́лнце Пра́вды; / рай? – я́ко прозябла́ еси́ Цвет нетле́ния; / Де́ву? – я́ко пребыла́ еси́ нетле́нна; / Чи́стую Ма́терь? – я́ко име́ла еси́ на святы́х Твои́х объя́тиях Сы́на, всех Бо́га. // Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Н е и́мамы ины́я по́мощи, / не и́мамы ины́я наде́жды, / ра́зве Тебе́, Влады́чице, / Ты нам помози́, / на Тебе́ наде́емся / и Тобо́ю хва́лимся, / Твои́ бо есмы́ раби́,// да не постыди́мся.

Ч то Тя нарече́м, о Благода́тная Богома́ти Богоотрокови́це, Пренепоро́чная Мари́е? Ки́ими песнопе́нии возвели́чим Тя, возвели́ченную Не́бом и земле́ю, А́нгелами и челове́ки? Яви́ся бо на Тебе́ неслы́шанное от ве́ка на земли́ и несве́домое А́нгелами на Небеси́ та́инство, па́че ума́ и сло́ва, вочелове́чения Бо́га Сло́ва, рожде́ннаго съискони́ от Безнача́льнаго Отца́ без ма́тери и воплоще́ннаго в Твое́й утро́бе и с нетле́нною печа́тию де́вства Твоего́ роди́вшагося. О, чу́до всех дре́вних и но́вых чуде́с! Непрело́жное сло́во Сама́го Бо́га о победоно́сном се́мени жены́ и испо́лнися и соверши́ся в Безму́жней Де́ве. О, неизмери́мая глубина́ прему́дрости и вели́чия Бо́жия! Ки́ими имены́ нарече́м Тя, о Неве́сто Неневе́стная? Заре́ю ли нарече́м Тя восходя́щаго на не́бе со́лнца? Но Ты — са́мое Не́бо, из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды — Христо́с Бог наш, Спаси́тель гре́шных. Имену́ем ли Тя врата́ми, вводя́щими в поте́рянный прароди́телями рай, оби́ловавший все́ми блага́ми? Но Ты Сама́ еси́ благода́тный рай, произрасти́вшая Цвет нетле́ния, врачу́ющий и отгоня́ющий смерде́ние греха́ и злово́ние прароди́тельскаго тле́ния. Нарече́м ли Тя ю́ною Непоро́чною Де́вою, не позна́вшей бра́ка? Но Ты и до ста́рости пребыла́ Неискусобра́чною и де́вственною до рожде́ния, и в рожде́нии, и по рожде́нии Сы́на пребыла́ еси́. Наимену́ем ли Тя Чи́стою и Свято́ю Мари́ею, превозше́дшею Свое́ю чистото́ю всех ма́терей и прама́терей? Но Ты не то́кмо родила́ Того́ Младе́нца Христа́, но и носи́ла Его́ при Свои́х пе́рсех, и пита́ла Твои́м матероде́вственным млеко́м, Того́, И́же пита́ет вся́кое созда́ние, Ему́же со стра́хом и тре́петом предстоя́т Небе́сныя си́лы и Его́ же хва́лит вся́кое дыха́ние и тварь. О, вои́стину Ты ди́вная еси́ в жена́х, чу́дная в де́вах, неподража́емая в ма́терех! К Тебе́ пред Твои́м Боже́ственным ли́ком припа́даем и пред Твои́ми святы́ми стопа́ми поверга́ем и слага́ем все на́ши мы́сли, жела́ния, наме́рения и чу́вства. Освяти́ их Твои́м Богома́терним призре́нием и вознеси́ их, я́ко же́ртву на́шего смире́ннаго се́рдца, я́ко малоце́нную ле́пту на́шей духо́вной нищеты́, к Престо́лу Сы́на Твоего́, Спаси́теля на́шего, да и́миже весть судьба́ми упра́вит наш путь ко спасе́нию и насле́дию Ца́рствия Его́, не иму́щаго конца́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Новости

Благодарность

Искренне благодарю Татьяну Валерьевну О. за оказанную материальную помощь на развитие сайта.

Благодарность

Искренне благодарю Дмитрия Г. за оказанную материальную помощь на развитие сайта.

Объявления

Внимание!

ПОИСК ПО САЙТУ

Источник

Икона «Благодатное Небо»

Православные иконы пишутся строго в соответствии с каноном. Тем не менее, существует ряд образов, которые выделяются из общего числа. Характерным примером является икона Благодатного Неба, которая изображает Богоматерь с младенцем, чаще всего не плечный образ (только до плеч), а во всю длину тела.

Откуда появилась икона

Изначально существовал прототип данной иконы, который именовался Жена, облачённая в солнце, и был создан на основе видения описанного Иоанном Богословом. Тут изображение отличается интересной символикой и оригинальностью.

ikona bozhiey materi blagodatnoe nebo

Богородица стоит на полумесяце, который смотрит двумя сторонами вверх, а сама окружается лучами света, которые исходят около нее повсюду. Также на голове Девы Марии и младенца Христа короны – типичный символ для католической иконописи. Именно в католичестве этот образ изначально прорабатывался, начиная с 15 века, спустя пару веков на Руси появляется икона Богородицы Благодатное Небо, которая основана на этом исходном, скажем так, материале.

Есть и другая версия, согласно которой данную икону привезли сначала в Смоленск из Константинополя, а потом и в Москву. Тем, кто привез святой образ считается супруга князя Василия Дмитриевича.

Так или иначе, на Руси этот образ особенно почитали, в частности ходили в Архангельский собор Кремля для того чтобы помолиться перед иконой.

В чем помогает икона «Благодатное небо»

Если рассматривать значение иконы Благодатное Небо Божией Матери, то нужно углубиться в символику, которая во многом обуславливалась контекстом того времени. Именно тогда, когда образ начал распространяться на территории Руси, распространялась идея о Москве как преемнице Рима и Византии. Тут образ Благодатное Небо икона Божией Матери пришелся кстати и стал активно использоваться для того, чтобы указывать на преемство России в деле святой христианской веры.

Дева Мария «облаченная в солнце» тут представала как образ святой церкви. Этот образ противопоставлялся различным ересям и другим отхождениям от истинной веры. Именно поэтому, когда говорят в чем помогает икона Благодатное Небо указывают на возвращение в истинную веру.

foto 2 ikona blagodatnoe nebo

К примеру, данному образу молятся о вразумлении людей, которые начали заблуждаться или впадать в ересь.

Также тут могут возноситься молитвы о людях, которые много грешат, о том, чтобы исцелиться от различных недугов. Перечислим другие наиболее распространенные варианты просьбы перед этим образом:

Как видите, много в чем помогает икона Благодатное Небо. Значение этого образа тут также часто ассоциируется с защитницей всего мира, с Девой, которая молится обо всем мире. Также именно этот образ считают прототипом того как будет выглядеть явившаяся перед Вторым пришествием Дева Мария. Поэтому в каком-то смысле тут также прослеживаются эсхатологические мотивы.

Самые ранние версии

В середине 17 века была написана икона для храма Святой Троицы, который располагается в Никитинках. На этой иконе отсутствуют лучи света, но есть светлый ореол, который обрамляет Деву Марию. Особенностью тут также является наличие Андрея Критского и Георгия Хозовита, которые являются святыми соименными людям, которые возводили церковь в Никитинках.

foto 3 ikona bogoroditsy blagodatnoe nebo

В 1682 году Василий Познанский создал для Кремля другой образ Благодатное Небо, который во многом напоминает исходные изображения из католической традиции. Тут присутствует полумесяц, а также есть парящие ангелы, которые располагаются в пространстве облачного сияния. Похожий вариант сейчас хранится на территории Третьяковской галерее, эта икона создана в 18 века.

Молитвы перед иконой Благодатное Небо

Тропарь, глас 6

Что Тя нарече́м, о, Благода́тная?/ Не́бо? – я́ко возсия́ла еси́ Со́лнце Пра́вды;/ рай? – я́ко прозябла́ еси́ Цвет нетле́ния;/ Де́ву? – я́ко пребыла́ еси́ нетле́нна;/ Чи́стую Ма́терь? – я́ко име́ла еси́ на святы́х Твои́х объя́тиях Сы́на, всех Бо́га.// Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Как Тебя назовем, о Благодатная? Небом? Потому что на Тебе взошло Солнце Правды. Раем? Потому что Ты произрастила бессмертный Цветок. Девой? Потому что осталась непорочна. Чистой Матерью? Потому что держала в святых Твоих объятьях Сына и Бога для всех. Его же моли о спасении душ наших.

Кондак, глас 6

Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Влады́чице,/ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,/ Твои́ бо есмы́ раби́,// да не постыди́мся.

Перевод: Не имеем иной помощи, не имеем иной надежды, кроме Тебя, Владычица. Ты нам помоги, на Тебя надеемся и Тобою гордимся, потому что мы – Твои рабы, да не будем ничего опасаться.

Молитва

Что Тя нарече́м, о, Благода́тная Богома́ти Богоотрокови́це, Пренепоро́чная Мари́е? Ки́ими песнопе́нии возвели́чим Тя, возвели́ченную Не́бом и земле́ю, А́нгелами и челове́ки? Яви́ся бо на Тебе́ неслы́шанное от ве́ка на земли́ и несве́домое А́нгелами на Небеси́ та́инство, па́че ума́ и сло́ва, вочелове́чения Бо́га Сло́ва, рожде́ннаго съискони́ от Безнача́льнаго Отца́ без ма́тери и воплоще́ннаго в Твое́й утро́бе и с нетле́нною печа́тию де́вства Твоего́ роди́вшагося. О, чу́до всех дре́вних и но́вых чуде́с! Непрело́жное сло́во Сама́го Бо́га о победоно́сном се́мени жены́ и испо́лнися и соверши́ся в Безму́жней Де́ве. О, неизмери́мая глубина́ прему́дрости и вели́чия Бо́жия! Ки́ими имены́ нарече́м Тя, о Неве́сто Неневе́стная? Заре́ю ли нарече́м Тя восходя́щаго на не́бе со́лнца? Но Ты – са́мое Не́бо, из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды – Христо́с Бог наш, Спаси́тель гре́шных. Имену́ем ли Тя врата́ми, вводя́щими в поте́рянный прароди́телями рай, оби́ловавший все́ми блага́ми? Но Ты Сама́ еси́ благода́тный рай, произрасти́вшая Цвет нетле́ния, врачу́ющий и отгоня́ющий смерде́ние греха́ и злово́ние прароди́тельскаго тле́ния. Нарече́м ли Тя ю́ною Непоро́чною Де́вою, не позна́вшей бра́ка? Но Ты и до ста́рости пребыла́ Неискусобра́чною и де́вственною до рожде́ния, и в рожде́нии, и по рожде́нии Сы́на пребыла́ еси́. Наимену́ем ли Тя Чи́стою и Свято́ю Мари́ею, превозше́дшею Свое́ю чистото́ю всех ма́терей и прама́терей? Но Ты не то́кмо родила́ Того́ Младе́нца Христа́, но и носи́ла Его́ при Свои́х пе́рсех, и пита́ла Твои́м матероде́вственным млеко́м, Того́, И́же пита́ет вся́кое созда́ние, Ему́же со стра́хом и тре́петом предстоя́т Небе́сныя си́лы и Его́ же хва́лит вся́кое дыха́ние и тварь. О, вои́стину Ты ди́вная еси́ в жена́х, чу́дная в де́вах, неподража́емая в ма́терех! К Тебе́ пред Твои́м Боже́ственным ли́ком припа́даем и пред Твои́ми святы́ми стопа́ми поверга́ем и слага́ем все на́ши мы́сли, жела́ния, наме́рения и чу́вства. Освяти́ их Твои́м Богома́терним призре́нием и вознеси́ их, я́ко же́ртву на́шего смире́ннаго се́рдца, я́ко малоце́нную ле́пту на́шей духо́вной нищеты́, к Престо́лу Сы́на Твоего́, Спаси́теля на́шего, да и́миже весть судьба́ми упра́вит наш путь ко спасе́нию и насле́дию Ца́рствия Его́, не иму́щаго конца́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

Час пер­вый

Пса­лом 5:

Г ла­го­лы моя вну­ши, Гос­по­ди, ра­зу­мей зва­ние мое. Вон­ми гла­су мо­ле­ния мо­е­го, Ца­рю мой и Бо­же мой, яко к Те­бе по­мо­лю­ся, Гос­по­ди. За­ут­ра услы­ши глас мой, за­ут­ра пред­ста­ну Ти, и узри­ши мя. Яко Бог не хо­тяй без­за­ко­ния, Ты еси: не при­се­лит­ся к Те­бе лу­кав­ну­яй, ни­же пре­бу­дут без­за­кон­ни­цы пред очи­ма Тво­има: воз­не­на­ви­дел еси вся де­ла­ю­щыя без­за­ко­ние. По­гу­би­ши вся гла­го­лю­щыя лжу: му­жа кро­вей и льсти­ва гну­ша­ет­ся Гос­подь. Аз же мно­же­ством ми­ло­сти Тво­ея, вни­ду в дом Твой, по­кло­ню­ся ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, в стра­се Тво­ем. Гос­по­ди, на­ста­ви мя прав­дою Тво­ею, враг мо­их ра­ди ис­пра­ви пред То­бою путь мой. Яко несть во устех их ис­ти­ны, серд­це их су­ет­но, гроб от­верст гор­тань их: язы­ки сво­и­ми льща­ху. Су­ди им, Бо­же, да от­па­дут от мыс­лей сво­их, по мно­же­ству нече­стия их из­ри­ни я, яко пре­о­гор­чи­ша Тя, Гос­по­ди. И да воз­ве­се­лят­ся вси упо­ва­ю­щии на Тя, во век воз­ра­ду­ют­ся, и все­ли­ши­ся в них, и по­хва­лят­ся о Те­бе лю­бя­щии имя Твое. Яко Ты бла­го­сло­ви­ши пра­вед­ни­ка, Гос­по­ди: яко ору­жи­ем бла­го­во­ле­ния вен­чал еси нас.

Пса­лом 5

С ло­ва мои услышь, Гос­по­ди, ура­зу­мей вопль мой, внем­ли гла­су мо­ле­ния мо­е­го, Царь мой и Бог мой, ибо к Те­бе по­мо­люсь я, Гос­по­ди. Ра­но утром услышь го­лос мой, ра­но утром пред­ста­ну Те­бе и бу­ду взи­рать. Ибо Ты Бог, не же­ла­ю­щий без­за­ко­ния, не по­се­лит­ся при Те­бе тво­ря­щий зло, не пре­бу­дут и без­за­кон­ни­ки пред оча­ми Тво­и­ми; воз­не­на­ви­дел Ты всех, де­ла­ю­щих без­за­ко­ние. Ты по­гу­бишь всех, го­во­ря­щих ложь; кро­во­жад­ным и ко­вар­ным гну­ша­ет­ся Гос­подь. Я же по мно­же­ству ми­ло­сти Тво­ей вой­ду в дом Твой, по­кло­нюсь пред хра­мом свя­тым Тво­им в стра­хе Тво­ём. Гос­по­ди, по­ве­ди ме­ня в прав­де Тво­ей ра­ди вра­гов мо­их, на­правь пред То­бою путь мой. Ибо нет в устах их ис­ти­ны, серд­це их су­ет­но, гроб от­кры­тый – гор­тань их, язы­ка­ми сво­и­ми об­ма­ны­ва­ли. Осу­ди их, Бо­же, да от­ста­нут они от за­мыс­лов сво­их, по мно­же­ству нече­стия их из­го­ни их, ибо они огор­чи­ли Те­бя, Гос­по­ди. И да воз­ве­се­лят­ся все на­де­ю­щи­е­ся на Те­бя, во­век воз­ра­ду­ют­ся, и Ты по­се­лишь­ся сре­ди них, и бу­дут хва­лить­ся То­бою лю­бя­щие имя Твоё. Ибо Ты бла­го­сло­вишь пра­вед­ни­ка, Гос­по­ди; как ору­жи­ем бла­го­во­ле­ни­ем Ты огра­дил нас.

Пса­лом 89:

Гос­по­ди, при­бе­жи­ще был еси нам в род и род. Преж­де да­же го­рам не бы­ти и со­зда­ти­ся зем­ли и все­лен­ней, и от ве­ка и до ве­ка Ты еси. Не от­вра­ти че­ло­ве­ка во сми­ре­ние, и ре­кл еси: об­ра­ти­те­ся, сы­но­ве че­ло­ве­че­стии. Яко ты­ся­ща лет пред очи­ма Тво­има, Гос­по­ди, яко день вче­раш­ний, иже ми­мо­иде, и стра­жа нощ­ная. Уни­чи­же­ния их ле­та бу­дут. Утро яко тра­ва ми­мо­идет, утро про­цве­тет и прейдет: на ве­чер от­па­дет оже­сте­ет и из­схнет. Яко ис­че­зо­хом гне­вом Тво­им, и яро­стию Тво­ею сму­ти­хом­ся. По­ло­жил еси без­за­ко­ния на­ша пред То­бою: век наш в про­све­ще­ние ли­ца Тво­е­го. Яко вси дние на­ши оску­де­ша, и гне­вом Тво­им ис­че­зо­хом, ле­та на­ша яко па­учи­на по­уча­ху­ся. Дние лет на­ших, в ни­х­же сед­мь­де­сят лет, аще же в си­лах, осмь­де­сят лет, и мно­жае их труд и бо­лезнь: яко при­и­де кро­тость на ны, и на­ка­жем­ся. Кто весть дер­жа­ву гне­ва Тво­е­го, и от стра­ха Тво­е­го, ярость Твою ис­че­сти? Дес­ни­цу Твою та­ко ска­жи ми, и око­ван­ныя серд­цем в муд­ро­сти. Об­ра­ти­ся, Гос­по­ди, до­ко­ле? И умо­лен бу­ди на ра­бы Твоя. Ис­пол­ни­хом­ся за­ут­ра ми­ло­сти Тво­ея, Гос­по­ди, и воз­ра­до­ва­х­ом­ся, и воз­ве­се­ли­хом­ся, во вся дни на­ша воз­ве­се­ли­хом­ся, за дни в ня­же сми­рил ны еси, ле­та в ня­же ви­де­хом злая. И при­з­ри на ра­бы Твоя, и на де­ла Твоя, и на­ста­ви сы­ны их. И бу­ди свет­лость Гос­по­да Бо­га на­ше­го на нас, и де­ла рук на­ших ис­пра­ви на нас, и де­ло рук на­ших исправи.

Пса­лом 89

Гос­по­ди! Ты стал для нас при­бе­жи­щем от ро­да в род. Преж­де чем по­яви­лись го­ры и бы­ли со­зда­ны зем­ля и все­лен­ная, и от ве­ка и до ве­ка Ты су­ще­ству­ешь. Не под­вер­гай че­ло­ве­ка уни­же­нию! И ска­зал Ты: “Воз­вра­ти­тесь, сы­ны че­ло­ве­че­ские”. Ибо ты­ся­ча лет в очах Тво­их, Гос­по­ди, как день вче­раш­ний, ко­то­рый про­шёл, и как стра­жа в но­чи. Ни­чтож­ны бу­дут го­ды их, как тра­ва ран­ним утром прой­дут они! Ран­ним утром она за­цве­тёт – и прой­дёт: ве­че­ром – опа­дёт, ста­нет жёст­кой и за­сох­нет. Ибо мы из­не­мог­ли во гне­ве Тво­ём и яро­стью Тво­ею по­тря­се­ны. Ты по­ло­жил без­за­ко­ния на­ши пред То­бою, век наш – во све­те ли­ца Тво­е­го. Ибо все дни на­ши пре­сек­лись, и во гне­ве Тво­ём мы из­не­мог­ли. Го­ды на­ши как бы тка­ли па­у­ти­ну, дни лет на­ших; а чис­ло их – семь­де­сят лет, ес­ли же кто в си­лах – во­семь­де­сят лет, и боль­шая часть их – труд и му­ка, ибо кро­тость при­шла к нам, и бу­дем на­уче­ны. Кто зна­ет си­лу гне­ва Тво­е­го, и по стра­ху пред То­бою – как ис­чис­лить ярость Твою? Так по­ка­жи мне дес­ни­цу Твою и утвер­ждён­ных серд­цем в муд­ро­сти. Об­ра­тись, Гос­по­ди! До­ко­ле? И сми­луй­ся над ра­ба­ми Тво­и­ми. На­сы­ти­лись мы ра­но утром ми­ло­стью Тво­ею, Гос­по­ди, и воз­ра­до­ва­лись и воз­ве­се­ли­лись. Во все дни на­ши воз­ве­се­ли­лись: за дни, в ко­то­рые Ты сми­рил нас, за го­ды, в ко­то­рые мы ви­де­ли злое. И воз­зри на ра­бов Тво­их и на де­ла Твои, и ука­жи путь сы­нам их. И да бу­дет си­я­ние Гос­по­да Бо­га на­ше­го на нас, и де­ла рук на­ших ис­правь у нас, и де­ло рук на­ших исправь.

Пса­лом 100:

Ми­лость и суд вос­пою Те­бе, Гос­по­ди. Пою и ра­зу­мею в пу­ти непо­рочне, ко­гда при­и­де­ши ко мне? Пре­хож­дах в незло­бии серд­ца мо­е­го по­сре­де до­му мо­е­го. Не пред­ла­гах пред очи­ма мо­има вещь за­ко­но­пре­ступ­ную: тво­ря­щыя пре­ступ­ле­ние воз­не­на­ви­дех. Не при­льпе мне серд­це строп­ти­во, укло­ня­ю­ща­го­ся от мене лу­ка­ва­го не по­знах. Окле­ве­та­ю­ща­го тай ис­крен­ня­го сво­е­го, се­го из­го­нях: гор­дым оком, и несы­тым серд­цем, с сим не ядях. Очи мои на вер­ныя зем­ли, по­са­жда­ти я со мною: хо­дяй по пу­ти непо­роч­ну, сей ми слу­жа­ше. Не жи­вя­ше по­сре­де до­му мо­е­го тво­ряй гор­ды­ню, гла­го­ляй непра­вед­ная, не ис­прав­ля­ше пред очи­ма мо­има. Во утрия из­би­вах вся греш­ныя зем­ли, еже по­тре­би­ти от гра­да Гос­под­ня вся де­ла­ю­щыя беззаконие.

Пса­лом 100

Ми­лость и суд вос­пою Те­бе, Гос­по­ди. Бу­ду петь и вни­мать на пу­ти непо­роч­ном: ко­гда Ты при­дёшь ко мне? Я хо­дил в без­зло­бии серд­ца мо­е­го по­сре­ди до­ма мо­е­го. Не до­пус­кал пред гла­за мои де­ла за­ко­но­пре­ступ­но­го, тво­ря­щих пре­ступ­ле­ния воз­не­на­ви­дел; не при­ста­ло ко мне серд­це строп­ти­вое, из­бе­га­ю­ще­го ме­ня зло­го я не за­ме­чал; тай­но кле­ве­щу­ще­го на ближ­не­го сво­е­го – его из­го­нял, с гор­дым оком и нена­сыт­ным серд­цем – с ним вме­сте не вку­шал. Очи мои – на вер­ных зем­ли, что­бы си­деть им ря­дом со мною, хо­дя­щий по пу­ти непо­роч­но­му, он мне слу­жил. Не жил сре­ди до­ма мо­е­го по­сту­па­ю­щий над­мен­но, го­во­ря­щий неправ­ду не пре­успе­вал пред оча­ми мо­и­ми. По утрам умерщ­влял я всех греш­ни­ков зем­ли, что­бы ис­тре­бить из гра­да Гос­под­ня всех де­ла­ю­щих беззаконие.

При­и­ди­те, по­кло­ним­ся: три­жды. И по­кло­ны три. При­ди­те, по­кло­ним­ся: (3) И три поклона.
Сла­ва, и ныне: Ал­ли­лу­иа, ал­ли­лу­иа, ал­ли­лу­иа, сла­ва Те­бе Бо­же. Три­жды. По­кло­ны три. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

И аще убо Бог Гос­подь по­ет­ся, глаголем:

Сла­ва, и ныне: Ал­ли­лу­ия, ал­ли­лу­ия, ал­ли­лу­ия, сла­ва Те­бе, Бо­же. (3) Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) 1
Сла­ва, тро­парь дне.

И ныне: Что Тя наречем:

И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Как на­звать нам Те­бя, о Благодатная:

Аще же Аллилуиа,
гла­го­лем сей тро­парь, глас 6:

Тро­парь, глас 6

За­ут­ра услы­ши глас мой, / Ца­рю мой и Бо­же мой. Ра­но утром услышь го­лос мой, / Царь мой и Бо­же мой.
Стих 1: Гла­го­лы моя вну­ши, Гос­по­ди, ра­зу­мей зва­ние мое. Стих 1: Сло­ва мои услышь, Гос­по­ди, ура­зу­мей вопль мой.
Стих 2: Яко к Те­бе по­мо­лю­ся, Господи. Стих 2: Ибо к Те­бе по­мо­люсь я, Господи.
К сим же сти­хом при­пе­ва­ем: За­ут­ра услы­ши глас мой: весь до кон­ца, и по­кла­ня­ем­ся по единожды. Свя­щен­ник: Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Духу.

Чтец: И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.

Сла­ва, и ныне, Богородичен:

Ч то Тя на­ре­чем, о Бла­го­дат­ная? / Небо, яко воз­си­я­ла еси Солн­це Прав­ды. / Рай, яко про­зяб­ла еси цвет нетле­ния. / Де­ву, яко пре­бы­ла еси нетлен­на. / Чи­стую Ма­терь, яко име­ла еси на свя­тых Тво­их объ­я­ти­ях Сы­на, всех Бо­га. / То­го мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим.

Бо­го­ро­ди­чен

К ак на­звать нам Те­бя, о Бла­го­дат­ная? / Небом? Ибо чрез Те­бя вос­си­я­ло Солн­це прав­ды. / Ра­ем? Ибо из­рас­ти­ла Ты Цвет нетле­ния. / Де­вой? Ибо Ты пре­бы­ла нетлен­ной. / Чи­стой Ма­те­рью? Ибо дер­жа­ла во свя­тых Тво­их объ­я­ти­ях Сы­на, всех Бо­га. / Его мо­ли о спа­се­нии душ на­ших. 4

Сто­пы моя на­пра­ви по сло­ве­си Тво­е­му / и да не об­ла­да­ет мною вся­кое без­за­ко­ние. / Из­ба­ви мя от кле­ве­ты че­ло­ве­че­ския, / и со­хра­ню за­по­ве­ди Твоя. / Ли­це Твое про­све­ти на ра­ба Тво­е­го / и на­учи мя оправ­да­ни­ем Твоим. Сто­пы мои на­правь по сло­ву Тво­е­му, и да не овла­де­ет мною ни­ка­кое без­за­ко­ние. Из­бавь ме­ня от кле­ве­ты че­ло­ве­че­ской, и со­хра­ню за­по­ве­ди Твои. Яви свет ли­ца Тво­е­го ра­бу Тво­е­му и на­учи ме­ня по­ве­ле­ни­ям Тво­им. Пс 118:133–135
Да ис­пол­нят­ся уста моя хва­ле­ния Тво­е­го, Гос­по­ди, / яко да вос­пою сла­ву Твою, / весь день ве­ли­ко­ле­пие Твое. Да на­пол­нят­ся уста мои хва­лою Те­бе, Гос­по­ди, что­бы мне вос­пе­вать сла­ву Твою, весь день – ве­ли­ко­ле­пие Твоё. 5 Пс 70:8
Сии сти­хи в Че­ты­ре­де­сят­ни­це ка­ко по­ют­ся, пи­са­но в Триоди.

Три­свя­тое. По От­че наш: Свя­щен­ник: Яко Твое есть Цар­ство: И мы: Аминь.

В по­не­дель­ник убо и во втор­ник, и в чет­вер­ток гла­го­ли на­сто­я­щий Богородичен:

В по­не­дель­ник, втор­ник и четверг

Пре­слав­ную Бо­жию Ма­терь, и свя­тых Ан­гел Свя­тей­шую, / немолч­но вос­по­им серд­цем и усты, / Бо­го­ро­ди­цу сию ис­по­ве­да­ю­ще, / яко во­ис­тин­ну рожд­шую нам Бо­га во­пло­щен­на, / и мо­ля­щу­ю­ся непре­стан­но о ду­шах наших. Пре­слав­ную Бо­жию Ма­терь и свя­тых Ан­ге­лов свя­тей­шую, / вос­по­ем не умол­кая, серд­цем и уста­ми / ис­по­ве­дуя Её Бо­го­ро­ди­цей, / ибо во­ис­ти­ну ро­ди­ла Она Бо­га во­пло­щен­но­го / и мо­лит­ся непре­стан­но о ду­шах наших.

В сре­ду же и пя­ток гла­го­ли сие, глас 4:

В сре­ду и пятницу

Ско­ро пред­ва­ри, преж­де да­же не по­ра­бо­тим­ся вра­гом / ху­ля­щим Тя, и пре­тя­щим нам, Хри­сте Бо­же наш, / по­гу­би Кре­стом Тво­им бо­рю­щия нас, / да ура­зу­ме­ют, ка­ко мо­жет пра­во­слав­ных ве­ра, / мо­лит­ва­ми Бо­го­ро­ди­цы, Едине Человеколюбче. Ско­ро пред­стань нам на по­мощь, Хри­сте Бо­же наш, / преж­де, чем ока­жем­ся мы в раб­стве у вра­гов, / по­но­ся­щих Те­бя и угро­жа­ю­щих нам. / Кре­стом Тво­им, Еди­ный Че­ло­ве­ко­лю­бец, / во­ю­ю­щих с на­ми низ­ло­жи, по мо­лит­вам Бо­го­ро­ди­цы, / что­бы они по­зна­ли, / как силь­на ве­ра православных!

В суб­бо­ту сей, глас 8:

Яко на­чат­ки есте­ства, На­са­ди­те­лю тва­ри, / все­лен­ная при­но­сит Ти, Гос­по­ди, бо­го­нос­ныя му­че­ни­ки, / тех мо­лит­ва­ми в ми­ре глу­бо­це / Цер­ковь Твою, жи­тель­ство Твое, / Бо­го­ро­ди­цею со­блю­ди, Многомилостиве.

В суб­бо­ту

Как пер­вые пло­ды при­ро­ды На­са­ди­те­лю все­го тво­ре­ния, / все­лен­ная при­но­сит, Те­бе, Гос­по­ди, бо­го­нос­ных му­че­ни­ков. / Их моль­ба­ми и хо­да­тай­ством Бо­го­ро­ди­цы, / Цер­ковь Твою – Твой на­род / в ми­ре глу­бо­ком со­хра­ни, Мно­го­мило­сти­вый. 6

Гос­по­ди, по­ми­луй, 40.

И же на вся­кое вре­мя и на вся­кий час, на Небе­си и на зем­ли, по­кла­ня­е­мый и сла­ви­мый, Хри­сте Бо­же, Дол­го­тер­пе­ли­ве, Мно­го­мило­сти­ве, Мно­го­бла­го­у­тробне, Иже пра­вед­ныя лю­бяй и греш­ныя ми­лу­яй, Иже вся зо­вый ко спа­се­нию обе­ща­ния ра­ди бу­ду­щих благ. Сам, Гос­по­ди, при­и­ми и на­ша в час сей мо­лит­вы и ис­пра­ви жи­вот наш к за­по­ве­дем Тво­им, ду­ши на­ша освя­ти, те­ле­са очи­сти, по­мыш­ле­ния ис­пра­ви, мыс­ли очи­сти и из­ба­ви нас от вся­кия скор­би, зол и бо­лез­ней, огра­ди нас свя­ты­ми Тво­и­ми Ан­ге­лы, да опол­че­ни­ем их со­блю­да­е­ми и на­став­ля­е­ми, до­стиг­нем в со­еди­не­ние ве­ры и в ра­зум непри­ступ­ныя Тво­ея сла­вы, яко бла­го­сло­вен еси во ве­ки ве­ков, аминь.

В о вся­кое вре­мя и на вся­кий час при­ни­ма­ю­щий по­кло­не­ние и про­слав­ле­ние на небе и на зем­ле Хри­сте Бо­же, дол­го­тер­пе­ли­вый, мно­го­мило­сти­вый, ми­ло­серд­ней­ший, лю­бя­щий пра­вед­ных и ми­лу­ю­щий греш­ных, всех при­зы­ва­ю­щий ко спа­се­нию обе­ща­ни­ем бу­ду­щих благ! Сам, Гос­по­ди, при­ми в час сей и на­ши мо­лит­вы и на­правь жизнь на­шу к за­по­ве­дям Тво­им: ду­ши на­ши освя­ти, те­ла очи­сти, по­мыш­ле­ния ис­правь, мыс­ли очи­сти и из­бавь нас от вся­кой скор­би, бед и му­ки. Огра­ди нас свя­ты­ми Тво­и­ми Ан­ге­ла­ми, что­бы опол­че­ни­ем их хра­ни­мые и на­став­ля­е­мые до­стиг­ли мы еди­не­ния в ве­ре и ра­зу­ме­ния непри­ступ­ной Тво­ей сла­вы, ибо Ты бла­го­сло­вен во ве­ки ве­ков. Аминь.

Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне:
Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем. Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче. Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче.
Свя­щен­ник воз­глас: Бо­же, ущед­ри ны и бла­го­сло­ви ны, про­све­ти ли­це Твое на ны и по­ми­луй ны. Свя­щен­ник: Бо­же, сжаль­ся над на­ми и бла­го­сло­ви нас; яви нам свет ли­ца Тво­е­го и по­ми­луй нас.
И мы гла­го­лем: Аминь. Чтец: Аминь.
И аще есть Че­ты­ре­де­сят­ни­ца, тво­рим три ве­ли­кия по­кло­ны, гла­го­лю­ще пред­пи­сан­ную молитву: Ес­ли пост, и пе­ли “Ал­ли­лу­ия”, свя­щен­ник про­из­но­сит мо­лит­ву св. Еф­ре­ма Си­ри­на с поклонами:
Гос­по­ди и Вла­ды­ко жи­во­та мо­е­го, дух празд­но­сти, уны­ния, лю­бо­на­ча­лия, и празд­но­сло­вия не даждь ми. По­клон. Гос­по­ди и Вла­ды­ка жиз­ни мо­ей! Ду­ху празд­но­сти, су­ет­но­сти, вла­сто­лю­бия и празд­но­сло­вия не пре­дай ме­ня. (По­клон)
Дух же це­ло­муд­рия, сми­рен­но­муд­рия, тер­пе­ния, и люб­ве, да­руй ми ра­бу Тво­е­му. По­клон. Дух же це­ло­муд­рия, сми­рен­но­муд­рия, тер­пе­ния и люб­ви да­руй мне, ра­бу тво­е­му. (По­клон)
Ей, Гос­по­ди Ца­рю, да­руй ми зре­ти моя пре­гре­ше­ния, и не осуж­да­ти бра­та мо­е­го, яко бла­го­сло­вен еси во ве­ки ве­ков, аминь. По­клон. Да, Гос­по­ди-Царь, дай мне ви­деть мои со­гре­ше­ния и не осуж­дать бра­та мо­е­го, ибо Ты бла­го­сло­вен во ве­ки ве­ков. Аминь. (По­клон)
По­добне и дру­гих ма­лых, 12. Та­же и ко­неч­ный. Бы­ва­ют вку­пе, 16. Так­же 12 ма­лых по­кло­нов с мо­лит­вой: Бо­же, очи­сти ме­ня, греш­но­го. И сно­ва всю мо­лит­ву: Гос­по­ди и Вла­ды­ка жиз­ни мо­ей: и один ве­ли­кий поклон.
Та­же: Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: От­че наш: Свя­щен­ник: Яко Твое есть Цар­ство: И мы: Аминь. Гос­по­ди, по­ми­луй, 12. Чтец: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь. Гос­по­ди, по­ми­луй. (12)

Иерей чи­та­ет на­сто­я­щую молитву:

Свя­щен­ник чи­та­ет молитву

Хри­сте, Све­те Ис­тин­ный, про­све­ща­яй и освя­ща­яй вся­ка­го че­ло­ве­ка, гря­ду­ща­го в мiр, да зна­ме­на­ет­ся на нас свет ли­ца Тво­е­го, да в нем узрим Свет Непри­ступ­ный: и ис­пра­ви сто­пы на­ша к де­ла­нию за­по­ве­дей Тво­их, мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя Тво­ея Ма­те­ре, и всех Тво­их свя­тых, аминь. Хри­сте, Свет ис­тин­ный, про­све­ща­ю­щий и освя­ща­ю­щий вся­ко­го че­ло­ве­ка, при­хо­дя­ще­го в мир! За­пе­чат­лей на нас свет ли­ца Тво­е­го, да узрим в нем свет непри­ступ­ный, и на­правь сто­пы на­ши к ис­пол­не­нию за­по­ве­дей Тво­их, по мо­лит­вам Пре­чи­стой Тво­ей Ма­те­ри и всех Тво­их свя­тых. Аминь.
Лик: Взбран­ной Во­е­во­де по­бе­ди­тель­ная, / яко из­бав­ль­ше­ся от злых, / бла­го­дар­ствен­ная вос­пи­су­ем Ти ра­би Твои, Бо­го­ро­ди­це, / но яко иму­щая дер­жа­ву непо­бе­ди­мую, / от вся­ких нас бед сво­бо­ди, да зо­вем Ти; / ра­дуй­ся, Неве­сто Неневестная. И по­ет­ся кондак Бо­го­ро­ди­це, глас 8: Обо­ро­ня­ю­щей нас Во­е­на­чаль­ни­це / за из­бав­ле­ние от страш­ных бед / учре­жда­ем Те­бе тор­же­ства по­бе­ды бла­го­дар­ствен­ные / мы, ра­бы Твои, Бо­го­ро­ди­ца! / Но Ты, как име­ю­щая власть необо­ри­мую, / от вся­че­ских опас­но­стей нас осво­бо­ди, / да взы­ва­ем Те­бе: / “Ра­дуй­ся, Неве­ста, бра­ка не познавшая!
Иерей: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе.
Лик: Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Хор: Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
И бы­ва­ет отпуст. Свя­щен­ник про­из­но­сит от­пуст ма­лый. Ес­ли же служ­ба непразд­нич­ная и пол­ный от­пуст с упо­ми­на­ни­ем свя­тых хра­ма и дня по­сле утре­ни не про­из­но­сил­ся, то он про­из­но­сит­ся по­сле 1 ча­са, за­тем по­ет­ся многолетие.
Ко­нец пер­ва­го часа. Ко­нец пер­во­го часа.

При­ме­ча­ния

1 Ве­ли­ким по­стом в неко­то­рые дни здесь чи­та­ет­ся ря­до­вая ка­физ­ма по уставу.

2 Ес­ли тро­па­рей два, чи­та­ют­ся оба; Сла­ва: про­из­но­сим пе­ред вторым.

3 По­ря­док ис­пол­не­ния сле­ду­ю­щий: свя­щен­ник воз­гла­ша­ет тро­парь и два сти­ха, а на­род, от­ве­чая ему, три­жды по­ет тро­парь; при этом со­вер­ша­ем три зем­ных поклона.

4 Здесь, ко­гда по­ло­же­но, чи­та­ет­ся паримия.

5 Ве­ли­ким по­стом эти сти­хи не чи­та­ют­ся, а по­ют­ся: три пер­вых два­жды, а чет­вер­тый (Да на­пол­нят­ся:) – трижды.

6 Со­глас­но древ­не­рус­ской (до­ни­ко­нов­ской) тра­ди­ции, на 1 ча­се чи­та­ют­ся сле­ду­ю­щие кондаки:

Сла­ва: Пре­муд­ро­сти на­став­ник, ра­зу­ма По­да­тель, / Учи­тель нера­зум­ных и ни­щих За­щит­ник, / утвер­ди, вра­зу­ми серд­це моё, Вла­ды­ка. / Ты дай мне сло­во, От­чее Сло­во, / — ибо вот, я устам мо­им не воз­бра­ню взы­вать Те­бе: / “Ми­ло­сти­вый, по­ми­луй ме­ня, падшего!”

Источник

  • Что ты хочешь на день рождения ничего
  • Что ты хочешь на день рождения дорогая
  • что ты хочешь на день рождения дорогая еще один день с тобой
  • что ты хочешь на день рождения дорогая еще один год с тобой
  • Что требуется для получения свидетельства о рождении ребенка

  • Справочник номеров и подарков